Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Inwestycja zlokalizowana jest w województwie świętokrzyskim na terenie powiatu kieleckiego i opatowskiego. Umożliwi ona poprowadzenie ruchu tranzytowego omijającego gęstą zabudowę, zlokalizowaną wzdłuż istniejącej drogi.

Budowa drogi S74 na odcinku Łagów – Jałowęsy – Tomaszów ma na celu dostosowanie istniejącej drogi krajowej nr 74 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz infrastrukturą taką jak węzły drogowe, obiekty inżynierskie, w tym wiadukty drogowe, mosty, przejścia dla zwierząt, jezdnie dodatkowe co wpłynie na poprawę warunków oraz zwiększy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Okres projektowania
2. Okres wykonywania Robót
3. Okres Przeglądów i Rozliczania Kontraktu

Inwestycja obejmuje w szczególności:

Projekt i budowa odcinka drogi ekspresowej S74 Łagów – Jałowęsy – Tomaszów  obejmuje w szczególności:

1. Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.

2. Roboty przygotowawcze.

3. Roboty drogowe w zakresie:

  • – budowy odcinka autostrady  drogi ekspresowej długości 18,308 km,
  • – budowy węzła drogowego „Baćkowice”,
  • – budowy jezdni dodatkowych odtwarzających połączenia lokalne po obu stronach S74,
  • – wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
  • – przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną autostrady / drogi ekspresowej / obwodnicy / drogi krajowej,
  • – budowy systemu odwodnienia drogowego,
  • – budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych i zatok autobusowych,
  • – budowy wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
  • – budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
  • – wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • – budowy elementów Systemu Zarządzania Ruchem.

4. Budowę 18 drogowych obiektów inżynierskich.

5. Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.

6. Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.

7. Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.

8. Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.

9. Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.

10. Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).

11. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.

12. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.

13. Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.

14. Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.

15. Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.

16. Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.